Cookies – eller informasjonskapsler – er en standard teknologi som stort sett alle nettsider bruker i dag. En cookie er en liten tekstfil som legges i din nettlesers internminne, som gir oss statistikk som vi bruker til å gjøre nettsidene våre bedre for brukerne våre. De fleste moderne nettlesere (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera, etc.) er innstilt på å akseptere cookies automatisk, men du kan selv velge å endre innstillingene slik at cookies ikke blir akseptert.

Informasjonen vi samler inn bruker vi til å analysere trafikken på nettstedet, slik at vi kan gjøre nettsidene våre bedre for deg som besøker oss på nett. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere deg personlig.

Obs! Vi gjør oppmerksom på at dette nettstedet og svært mange nettsider ikke vil fungere optimalt om du ikke aksepterer cookies.

Oppskrift for den nettleseren du bruker finner du på deres supportsider ved å følge linken under:

Infokapsler fra Google Analytics

__utmz ser hvor du kom fra (søkemotor, nøkkelord, link, etc.) når du landet på våre sider. Vi bruker Google Analytics både internt på våre sider, men også i bannere og bilder. Derfor kan du av og til se to cookies som heter __utmz.

__utma holder styr på hvor mange ganger du har vært inne på våre sider, slik at vi kan se hvor mange brukere vi har som er inne for første gang og hvor mange som kommer innom våre sider oftere.

__utmb og __utmc holder styr på hvor lenge du befinner deg inne på våre sider, og hvor lenge besøket varer. Disse slettes når du forlater våre sider.

Andre informasjonskapsler

Vi benytter også ulike eksterne tjenester som Google Webfonts, Google Maps og eksterne Videoleverandører (Vimeo og Youtube). Siden disse leverandørene kan samle inn personlige data som din IP-adresse, lar vi deg blokkere dem her. Vær oppmerksom på at dette kan redusere funksjonaliteten og utseendet til nettstedet vårt. Endringer vil tre i kraft når du oppdaterer siden.

Sosiale medier

Cookies fra Facebook settes om du er logget på Facebook og om du bruker Facebook-chat-funksjonen.

Egendefinerte innstillinger




Her kan du lese vår personvernerlæring

1. Om Value Technology AS

Value Technology er et norsk selskap registrert i Brønnøysundregistrene med organisasjonsnummer: NO 922 590 265. Value Technology  har spesialisert seg på mobilstyrt tilgangskontroll, betalings-løsninger og skybaserte video-overvåkningstjenester. Du finner informasjon om alle våre produkter og tjenester på våre nettsider. Du kan også velge å ta kontakt for rådgivning, eller opprette en profil slik at du kan laste ned gratis materiale og abonnere på vårt nyhetsbrev.

Når du bruker nettstedet vårt, appene, eller andre av våre digitale tjenester, samler vi inn og benytter ulike bruker- og personopplysninger for å kunne  tilby våre kunder best mulig verdibaserte tjenester, og at våre kommunikasjonskanaler oppleves brukervennlig og positiv.  Det er svært viktig for oss å verne om kundenes personopplysninger og behandle dem sikkert og strengt fortrolig.

2. Generell erklæring om virkeområdet for denne personvernerklæringen

I denne personvernerklæringen forklarer vi hva slags personopplysninger vi samler inn, hva de brukes til og hvordan vi behandler disse, i tillegg til hvilket formål og rettslig grunnlag disse aktivitetene har. Vi informerer deg også om de rettighetene du har i forbindelse med behandling og eventuell overføring av dine personopplysninger.

Denne personvernerklæringen gjelder vår innsamling, bruk og behandling av personopplysninger. Vi samler inn, bruker og behandler personopplysninger når du bruker våre tjenester som kunde eller potensiell kunde hos oss. Dette omfatter når du bruker nettstedene eller appene våre, eller når du kommuniserer med oss via telefon, e-post, sosiale medier eller lignende.

Value Technology er såkalt «behandlingsansvarlig» for behandling av dine personopplysninger etter denne personvernerklæringen. Det betyr at Value Technology er ansvarlig for å definere formålene med behandlingen av personopplysninger og dessuten for å overholde personvernlovgivningen. Du finner vår adresse og kontaktinformasjon nederst i denne personvernerklæringen.

3. Hvordan samler vi inn dine personopplysninger

Denne personvernerklæringen forklarer hvordan vi samler inn og bruker personopplysninger når du bruker vår tjeneste og har kontakt med oss på måter som beskrevet nedenfor. Den forklarer databehandlingsaktivitetene våre, hvilket formål de har, hva slags personopplysninger disse aktivitetene innebærer, og hvilket rettslig grunnlag de har.

3.1 Kjøp av tjenester fra oss

Når du bestiller en tjeneste fra vår hjemmeside valuetechnology.no, via våre selgere eller vår kundeservice blir du bedt om å gi informasjon som navn, telefonnummer, e-postadresse, betalingsopplysninger og fakturainformasjon. Avhengig av de spesifikke bestillingsopplysningene kan vi be om tilleggsopplysninger som registreringsnummer eller andre personopplysninger som er nødvendige for abonnements-tjenestene vi tilbyr.

Når du endrer bestillingen eller ber om annen service fra oss, vil vi behandle ovennevnte personopplysninger som vi har samlet inn fra deg strengt konfidensielt. Formålet med disse behandlingsaktivitetene er å gi deg de produktene og tjenestene du har bestilt av oss.

Det rettslige grunnlaget for behandlingen av personopplysninger som beskrevet i dette punktet er din godkjenning av våre brukervilkår når du bestiller fra oss og våre berettigede interesser i å drive virksomheten vår, eller dersom det er nødvendig for å oppfylle våre lovfestede forpliktelser.

3.2 Kundestøtte

Value Technology tilbyr forskjellige former for kundestøtte for å hjelpe deg. For at vi skal kunne gi deg kundestøtte, vil vi behandle personopplysninger for å identifisere deg og hjelpe deg så godt vi kan. På nettstedet vårt vil du kunne starte en Chat eller sende inn et spørreskjema, eller du kan også kontakt oss via telefon, e-post, brev eller sosiale medier. Når du kommuniserer med oss på en av disse måtene, vil vi hjelpe deg med henvendelser, spørsmål eller tilbakemeldinger om tjenestene våre. Avhengig av henvendelsen, spørsmålet eller tilbakemeldingen fra deg kan du bli bedt om å gi ytterligere personopplysninger, f.eks. registreringsnummer.

Når du har kontaktet kundestøtte, vil vi granske innholdet i kommunikasjonen vår med deg, f.eks. opptaket av kommunikasjonen vår med deg når vi behandler en klage. Vi gjør dette for å kontrollere kvaliteten på tjenesten vi har levert til deg. For dette formålet kan vi behandle personopplysninger, f.eks. navn og kontaktopplysninger .

For å opprettholde vårt tjenestenivå kan vi utføre datatesting vedrørende nettstedene og appene våre når det oppstår en feil, eller når det gjøres endringer i systemet vårt og dette inkluderer behandling av personopplysninger. Dette gjør det mulig å eliminere tekniske feil i våre systemer, vise på riktig måte eventuelle endringer fra din eller vår side som er viktige for deg og sikre at disse nettstedene og appene fungerer tilfredsstillende.

Vi utarbeider også rapporter og statistikk ved å analysere opplysningene du har gitt oss, f.eks. navn, kontaktopplysninger. Formålet er å forbedre tjenesten vår og gi deg en bedre brukeropplevelse neste gang du bruker tjenestene våre.

Hvis vi oppdager uregelmessige aktiviteter på kontoen din, vil vi treffe nødvendig tiltak. Dette kan omfatte behandling av personopplysninger.

Det rettslige grunnlaget for behandlingen av opplysninger som beskrevet i dette avsnittet er din godkjenning av våre brukervilkår og våre berettigede interesser for å drive virksomheten vår.